830915%&@#$% – tak jest, nie mylisz się. To jest początek mojego numeru PESEL. Od jakich cyferek zatem zaczyna się numer przeciętnego faceta, który wzdycha do S klasy? Z przodu jest pewnie piątka, no może szóstka. Rzadziej siódemka, a o ósemce i dziewiątce zapomnij. Tak było do niedawna, ale…

Widzę, że coś się zmienia. S przestaje być bowiem obiektem westchnień jedynie starego pierdziela z przerzedzonym włosem i wypchaną po brzegi portmonetą. Wzdycham 31letni ja i bardzo prawdopodobne, że wzdychasz dwudziestokilkuletni Ty. A jeżeli nie robi na Tobie wrażenia super elegancki i zarazem trochę bandycki wygląd, ani ultra luksusowe wnętrze, to 900Nm i gang ponad pięcio litrowego silnika zrobi z pewnością. Wierz mi. Tylko skąd wyrzeźbić te 950k? Ojej.

Kosztuje abstrakcyjnie dużo, ale jeszcze więcej z siebie daje. Wnętrze przebija nie tylko to z Audi S8, BMW7 czy Jaguara XJ. Maserati ze swoim bardzo udanym przecież Quattroporte również może zaczerwienić się z bólu. Nie wiem jak Bentley Continental Flying Spur, więc tu zachowam milczenie. W środku jest obłędnie dobrze. W sumie to mam wrażenie jakbym siedział w jeszcze droższym samochodzie z jeszcze wyższej półki, jeżeli taka w ogóle istnieje. Fotele z cudownymi zagłówkami, konsola centralna, kierownica, deska rozdzielcza i znienawidzone przez część z Was cyfrowe zegary – są wykonane doskonale. Wszystko okraszone optymalną ilością węgla i drewna fortepianowego. Wnętrze S63 można chłonąć w nieskończoność, wtapiać się i rozpływać – cudownie pachnie, jest miłe w dotyku i oferuje Ci najwyższy poziom wygody. Stanowczo przewyższa moje oczekiwania. Lubię to!
IMG_2876
Z zewnątrz też jest świetnie. Nadwozie prezentuje się majestatycznie, dostojnie, trochę czupurnie zwłaszcza w tym mrocznym kolorze (czerń obsydianu metalik). Całe ospojlerowanie AMG nie jest wulgarne i i nie wygląda tanio (tak jak to widzę na przykładzie W221). Tu jest bardzo miło dla oka, dość łagodnie, a ilość dodatków nie jest przytłaczająca. Jedyne, co bym zmienił gdybym miał udoskonalać jej wygląd to felgi. Poszedłbym w czarne ze srebrnym rantem, lub 20”- 10cio szprychowe w kształcie gwiazdy. Ot co. Najważniejsze, że mimo tego że są wielkie, nie psują komfortu jazdy, a ten jest bezbłędny.

IMG_2869

I dochodzimy właśnie do sedna. To auto jeździ. Jeździ bardzo dobrze i szczerze mówiąc jestem mega zaskoczony, że jest tak cholernie szybkie. Jak dla mnie pogoda była tego dnia do dupy. Wiało, padał śnieg, deszcz, było chłodno, szaro i ponuro. S-ka miała to gdzieś. Dźgasz prawą nogą gaz, a ona reaguje jak koń posmyrany ostrogą. Nie zastanawia się – wyrywa do przodu! Wyobraź sobie, że dostajesz 900Nm dostępne od 2250rpm i 585 koni w tym niezwykłym opakowaniu. I co najważniejsze możesz korzystać z nich wszystkich nawet w średnio przyjaznych warunkach pogodowych. Oczywiście cała sterta systemów udzieli Ci wsparcia psychologicznego, ale wreszcie w AMG masz przecież stały napęd na 4 koła i możesz śmiało z niego korzystać. To Ty wybierasz tor jazdy za pomocą tłuściutkiej, sportowej kierownicy, to Ciebie trzymają w solidnych objęciach bardzo fajnie wyprofilowane fotele. To Ty jesteś katapultowany w 4s do 100 km/h. Tak jest 4s do stówy w Sklasie! To Ty jesteś Panem. Szapo Ba Sasha Stellmach (składał silnik tego potwora) no i oczywiście wyrazy uznania dla inżynierów AMG za napęd. Prędkość maksymalna? 255 km/h w tym przypadku, ale po zdjęciu kagańca możesz rozbujać królową do ponad 300 km/h. Niebywałe.
IMG_2877
Obawiałem się natomiast o zawieszenie. Że może być trochę za twarde, a auto za sztywne. Głupi ja. Sportowe zawieszenie AMG bazujące na Airmaticu (nie, nie to nie jest to, co widziałeś w reklamie z kurczakiem) spisuje się doskonale. Szczególnych różnic w komforcie między S63 (tryb Comfort) a S350 BlueTEC 4Matic kumpla – nie stwierdzam. I o to właśnie chodzi. Bo kto z Was jeździ tego typu autami non stop w opcji full attack? No właśnie – mało kto, a bardzo prawdopodobne, że nikt. Jak Pan i Pani na tylnej kanapie chcą, to mają relaks, a jak nie chcą to mogą poprosić kierowcę, zeby wycisnął z eSki ostatnie soki. Gwarantuje, że zrobi to z pełnym bananem na twarzy, a im ich może delikatnie przytkać.

Nie dość, że doskonale przyspiesza, to jeszcze świetnie hamuje. Ceramiczne Hamulce mają prawdopodobnie większą średnicę niż koła Twojego Wigry III i mogłyby bez większego wysiłku zatrzymać pociąg. Są bardzo skuteczne i gryzą jak wściekłe. Zdaje się, ze mają kompletnie w pompie wagę tego behemota. A waży on przecież 2 tony.
IMG_2874
Czego zatem w S63 AMG 4 Matic L nie ma? Nie ma chuligana, ale to zapewnią Ci przecież bardziej filigranowe gwiazdy. Daleko nie trzeba szukać…E63 AMG S 4Matic ( ♥). Nie ma również bezbłędnej komunikacji z autem z pozycji kierowcy, choć i tak daje dużo większy feedback niż mi się wydawało i niesamowicie zgrabnie zmienia kierunek jazdy. Z pewnością nie jest nudna i można się w niej świetnie bawić jeżdżąc tak jak kierowcy Ski teoretycznie nie przystoi.

W jednym się utwierdziłem. Królowa jest tylko jedna i mimo, że mam na karku „tylko” 3 dychy, to do niej właśnie chciałbym się regularnie przytulać.

gc

IMG_2867

Dane techniczne:

Silnik: 5461cc twin turbo V8
Moc: 585 koni
Moment: 900 Nm
Napęd: stały na cztery koła
Waga: około 2000kg
Cena: od 715 863 zł brutto (931 704,88 zł brutto testowany).

Wybrane ceny opcji dodatkowych:
*Elementy wnętrza AMG – włókno węglowe/ lakier fortepianowy: 12 943 zł netto
*Hamulce AMG ceramika: 31 899 zł netto
*zbiornik paliwa o zwiększonej pojemności 80L : 459 zł netto
*system audio Burmester Surround: 5 049 zł netto
*podwójny uchwyt na napoje: 344 zł netto

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here